Mudrolije: Svoju veru nađoh u svom snu o veri

Strast - sigurna obmana i sreća koju samo budale traže.

Strast se najviče prikriva, a ipak se odaje samom svojom tajanstvenošću, kao što najmirnije nebo predsakzuje najveću oluju. (nisam sigurna, milsim da je Andrić)

Reč je čoveku data da bi pokrio svoju misao.

Ja: Ratovi se gube zbog čekanja, a bitke zbog srljanja i nestrpljenja.

Morate paziti da se vaša savest čuva ove slabosti:  preterane osetljivosti prema tačtom sjaju spoljašnjeg sveta.

Glupak ima jednu veliku prednost pred genijem. On je zadovoljansobom. (Napoleon)
Trijumfuje onaj koji zna kada treba prihvatiti borbu.

Ako to zadovoljstvo osetim sa toliko razboritosti i opreznosti onda to za mene i neće biti zadovoljstvo.

Da bi čovek mogao da sudi, treba da ima dva jednaka uha.

Umiljato jagnje dve majke siše.

Ne veruj prijatelju za trpezom, nego na vratima tamnice.

Kada jednog dana uzmogneš živeti od sećanja, uspomene će biti supa stvar.

Svoju veru nađoh u svom snu o veri.

Na licu ti vidim da si i u snovima sretna.

Pošto za našu ljubav nema mesta u ovom svetu, mi ćemo od naše ljubavi načiniti svet u kome ćemo živeti.

Iz Narodnih pesama: 

Sila Boga ne moli.

Sjutra jeste lijep Vidov-danak,
videćemo u polju Kosovu
ko je vjera a ko je nevjera!

... jeste silna vojska u Turaka
svi mi da se u so pretvorimo
ne bi turkom ručak posolili  ...

... šire je nebo od mora
duže je more od polja
brže su oči od konja
slađi je šećer od meda
draži je dragi od brata ...

... kosu reže, kosa opet raste
lice grdi, a lice izrasta
ali oči ne mogu izrasti
niti srce za bratom rođenim ...

... nije blago ni srebro ni zlato,
već je blago što je srcu drago...

... oj na ove duge noći
ko ne ljubi crne oči
ne pada mu san na oči
već mu pada jad na srce ...

... kad zaplaču i Bogu je žao ...

Đevovanje, moje carevanje
car ti bijah dok đevojkom bijah
Da li mi se natrag povratiti
umjela bih sada đevovati...

... A ona mi dugovečna bila:
od nedelje do ponedeljnika ...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...