Antoni de Melo: Budjenje

Prepisano na papirić 1998. koji nosim svuda sa sobom.


"Priroda kiše je uvek ista, ali od nje raste trnje u pustinji i cveće u oazi" arapska poslovica

- Zaljubljeni ste samo u ideju o određenoj osobi. Unapred stvorenu ideju diktiranu nadom i u vsoju predrasudu o određenoj osobi.

- Nikada ne verujemo u druge ljude. Ono u šta verujemo samo je sopstveni sud o određenoj osobi.

- Ne pokušavaj da naučiš svinju da peva - samo ćeš traćiti vreme, a svinja će samo da se nervira.

 - Mislite na nekoga koga mnogo volite, nekoga ko vam je blizak, zaista dragocen i u mislima mu recite: "Više mi je stalo do moje sreće nego do tebe. Kada bih birao, uvek bi izabrao sreću."

- Ne želimo da budemo mezuslovno srećni. Spreman sam da budem bezuslovno srećan pod uslovom da se desi ovo i ovo i ono i ono. Mi ne možemo da budemo srećni bez odgovarajućih uslova. Zaista je tako. Naučeni smo da svoju sreću povezujemo sa tim uslovima.

- Kakva je uopšte korist od slanja čoveka na Mesec, kada ni na Zemlji ne uspevamo da živimo.

- Ljudi moraju mnogo da pate u jednom odnosu pre nego što se probude i kažu:
"Dosta mi je ! Mora da postoji neki bolji život, neki život koji nije zasnovan na zavisnosti od drugih bića."

- Samo kada nam je dosta, kada nam je svega dosta, otvara se izlaz.

- Čitav svet je lud. Jedini razlog što nismo zatvoreni u ludnice je što nas ima previše.

-  Svaki put kada se odreknemo nečega, obmanjujemo sebe. Čega se odričemo. Svaki put kad se odreknemo nečega, ostajemo zauvek vezani za predmet odricanja.
Kad se borite protiv nečega, zauvek ste vezani za to. Sve dok se borimo s nečim, dajemo mu moć. Dajemo mu moć jednaku onoj koju trošimo u toj borbi.
   Jedini izlaz je u tome da ne dozvolimo da budemo prevareni.
Nemojte se odricati već ne dozvolite da budete prevareni. Pokučajte da shvatite pravu vrednost nečega i neće vam biti potrebno da se odričete - jednostavno, samo će vam ispasti iz ruku.
Mogu živeti i bez te stvari. 

- To je, prijatelji moji, vera!
Otvorenost prema istini, bez obzira na posledice, kud god nas odvela, ne znajući čak ni kuda će nas odvesti. Biti otvoren ne znači naivnost, ne znači da treba progutati sve što vam se govori. Sve treba podvrgnuti diskusiji.


- Ne kažem da ne postoji čista motivacija, samo kažem da sve što radimo, radimo uglavnom u sopstvenom interesu.

-  "Henri! Kako si se ti promenio! Bio si tako visok, a sada si tako mali! Bio si tako krupan, a sada si tako mršav! Šta ti se desilo Henri?
A Henri kaže:"Ja nisam Henri. Ja sam Frenk."
"Oh, promenio si čak i ime!"
Kako naterati ljude da vas slušaju.

- Ako stvari sagledamo kakve zaista jesu, gubimo kontrolunas životom koji, ionako, jedva držimo na okupu.

- Ako nešto previše želite - u nevolji ste.

- Zašto se ne usredsredite na sadašnjost, umesto da se nadate boljoj budućnosti?

- Vi patite zbog svoje depresije i svojih strahova samo zato što se poistovećujete sa njima.

- Ali stvari će se ubrzo promeniti, neće potrajati - nikad ne traju, sve se neprestano menja. Oblaci dolaze  i odlaze, neki su crni, neki su beli, neki veliki, neki mali.

- Stalno utvrđujemo neke stvari, zar ne? Nikada ne pomislimo da stvarima uopšte nije potrebno da budu utvrđivanje.

- Nikakav sud, nikakav komentar, nikakav stav - jednostavno posmatrajte, proučavajte, gledajte, bez ikakve želje da promenite ono što jeste. Jer ako hoćete da promenite ono što jeste u ono što bi trebalo da bude, gubi se sposobnost razumevanja.

- Jednoga dana napisaću knjigu koja će se zvati "Ja sam magarac, ti si magarac"
Priznati da si magarac najviše oslobađa na svetu. Kada ljudi kažu: "Grešiš" ja im odgovaram:
"Šta si očekovao od jednog magarca."

- Ako nalazite da lepo izgledam, to znači da ste u tom trenutku dobro raspoloženi i ništa više od toga. To takođe znači da odgovaram vačem spisku za nabavku.

- Ako priznate sami sebi da se dobro osećate kada vam kažu da ste OK prepremate se da se loše osećate kada vam drugi budu rekli da niste.

- Sve dok se živi da bi se zadovoljila očekivanja drugih potrebno je paziti kako se oblačiš, kako se češljaš, da cipele uvek budu uglancane - sve u svemu da se uvek zadovolje njihova prokleta očekivanja. Zar to nazivate ljudskim? 
To je ono što ćete otkriti kada posmatrate sebe. Bićete užasnuti. Činjenica je da niste ni OK ni obrnuto. Možda odgovarate tuđem raspoloženju ili aktuelnoj modi. Zar to znači da ste postali OK?
Zar to, da li ćete biti OK, zavisi od toga?
Zar zavisi od onoga što ljudi misle o vama?
Vi znači niste OK, niti obrnuto. Vi ste vi i gotovo.

- Možda me uopšte ne slušate? Možda me sluša vaš tata?
Da vidimo - ova fraza potiče od tate, od mame, od babe, od dede, od koga?

Veliki deo svoga života traćimo u reagovanju na etikete, svoje, etikete drugih ljudi. Postovećujemo te etikete sa svojim - JA.

- Ne plašim se da budem sa bilo kim i da radim bilo gde, zato što time neću izgubiti sebe. Uvek ću ostati ja - ja.  ja nisam moja košulja, moj posao, moj novac. Ja sam ja.
Kada se "ja" ne poistovećije sa novcem ili imenom ili nacionalnošću, sa drugim ljudima, prijateljima, bilo čime, onda vaše ja - nikada nije ugroženo.

- Ne, ali kao ste lišeni negativnih osećanja bićete mnogo pribraniji, mnogo probraniji. Jer, kada se u igru uključe negativna osećanja, gubi se gubi se glava. Na scenu ulazi ego, naše uslovljeno "ja" i sve se kvari. Tamo gde je bio jedan problem koji treba da se reši, sada su dva problema.

- Kada se stupa u akciju, veoma je važno da se stvari vide sa distance. Međutim, negativna osećanja sprečavaju nas da zauzmemo takav stav.
Mi nikada ne osećamo patnju kada izgubimo nešto čemu smo dali slobodu, što nikada nismo pokušali da posedujemo. Patnja je simptom činjenice da sam uslovio svoju sreću, povezavči je s nekim ili nečim, bat do izvesne mere.
Postavlja se pitanje da li je shatljivo živeti život u kome smo totalno sami i ne zavisimo ni od koga.
Razmislite o tome. Jer, ako to učinite, sledeće što ćete  uraditi, svesno ili manje svesno, biće zahtev da druge osobe doprinesu vašoj sreći.
Zatim se stiže na drugu stranu - suočavamo se sa strahom od gubitka, strahom od otuđenja, suočavamo se sa međusobnim sputavanjem i kontrolisanjem.
Savršena ljubav isključuje strah. Tamo gde postoji ljubav ne postoji zahtev, očekivanja, zavisnost.

Ja ne tražim da me učinite srećnim. Moja sreća ne zavisi od vas. Ako morate da me napustite neće mi biti žao samog sebe. Iyuyetno mi prija vaše društvo, ali ja se ne vezujem za vas.
Ja uživam u vašem društvu na temelju nezavisnosti, neka vrsta orkestra koji svira u vašem prisustvu.
Ali kada odete od mene, orkestar ne prestaje da svira. To je orkestar velikog repertoara i nikada ne prestaje da svira.
Čitavo buđenje je u tome.


Čini se užasno postaviti takvo pitanje, ali može li se reći da me volite ako se zakačite za mene i ne dozvoljavate mi da odem? Ako me ne ostavljate na miru? Može li se reći da me volite, ako imate potrebu za mnom, psihološki ili emotivno, da biste bili srećni?

Sve morate napustiti. To nije fizičko odricanje.
Da  shvatite da se držite pogrešnih ideja i da baš te ideje presudno utiču na vaš život, čineći ga haotičnim, a istovremeno vas održavaju  u uspavanom stanju.

- Svi imamo svoje stavove, zar ne? I slušamo polazeći odvsojih stavova.

- Ne bojimo se nikoga, jer smo zadovoljni time što smo niko i ništa.

- Uspeh ili neuspeh ne znače nam apsolutno ništa. Zar to nije predivno stanje?
U stvarnosti gubi se samo napetost. Oslobodite se straha od neuspeha i brige za uspehom i bićete ono što jeste.

- Kada strelac gađa nemajući nikakvu nagradu u vidu, čini to svim svojim sposobnostima,

- S lakoćom puštate da u vas uđe taj oblak, jer što se više beđi od njegadaje mu se veća moć. Sada možete da ga posmatrate dok prolazi. Možete čak, da budete srećni u toj zabrinutosti.

Shvatio sam šta znači biti sam, kad nigde nema oslonca, kada drugima ne uskraćujemo slobodu, a istovremeno si i sam slobodan, kada ni za koga nisi poseban i kada sve voliš - jer to je ljubav.

Imam dobru vest za vas
"Možete biti srećni već sada s vačomnervozom."

Setite se kada ste se poslednji put razgnevili. Hajde razmislite. Setite se tog događaja i potražite strah koji je skriven iza toga. Šta ste se bojali da ćete izgubiti. Zašto ste mislili da vam može biti oduzeto?
Odatle izvire gnev.

Možete da kontrolišete samo one stvari kojih ste svesni, one kojih niste svesni - kontrolišu vas.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...