Tri posleratna druga, Đorđe Balašević [1]

Sličice koje su me zasmejavale dok sam čitala ...
Sentimentalni život mu je bio buran kao kvarnerski zaliv u februaru.
Gužva - kao na graničnom prelazu u prijateljsku Albaniju. Van sezone.

Urednici su više manje sa gerontološkog, pa se provuče i neka moja stara pesma.
Sav se raznežim, kao učiteljica u penziji.
Sad me ne bi identifikovali no kad bi točio naftu sa gitaromoko vrata, a pritisak u gumama merio bežičnim mikrofonom.

... malo posle pola trice...
... zidni sat na ruci ...
Imao je novčanik "Model šef sale 1958".

Ti si zemljak prika, imaš maksimum zemlje samo pod noktima.

Uspomena zvana ožiljak.
Izbegavam ljude u svim njihovim oblicima i stanjima.
Ušao sam  u to krajnje naivno, kao stoperka bez prslučeta u kamion.

Sasvim komunistički. Pojedinačne greške i kolektivni uspesi.
Lova kvari ljude, ali leči živce.

Vrednost novčanice obrnuto je proporcionalna veličini životinje na njoj.

Najveće Zverke Naših Naroda

Taj tip se poslednji put nasmejao kad su Rusi upali u Čekoslovačku.

Bog i par njegovih najbližih saradnika.

Konj ili magarac?
Konj je, navodno, izraziti pozitivac, ali se bojim da na listi čovekovih najboljih prijatelja zauzima vrlo dorbo drugo mesto, samo zato što tegli rmbačii dopušta da ga jašu. Ja sam za magarca...
Gore navedeni je doduše okarakterisan kao tvrdoglava i nepodobna ličnost, ali to se dešava svakoj ličnosti koja ne dopušta da prave konja od nje.

... da sve to ima i nekoh dobroh strana... Samo još nisam otkrio ni jednu...

Svašta se priča po čaršiji o znaku horoskopa pod kojim sam rođen.
.. deru se kao da se rastaju sa dušom ... (o pevanju oko logorske vatre, na radnim kacijama)
Klinci i gestapovci uvek dobijaju odgovore na pitanja.

... gledajući pretežno u dupe konja zvanog Putko...
Dunav se u stvari ne vidi, ali je provereno tamo.


Jahači odlaze, a konji ostaju u istoriji.
... i pomolio svoju popriličnu glavu ...
...dok se nisu pojavile te spojene pepeljare na tvom nosu ...
... tip povučen kao češki turista...
... podigao obrve u pravcu mase suprotnog pola...

Tek kada se Bik Koji Sedi U Kombiju, potvrdno klimnuo punđom, Bostandžija je uzeo savrha gomile veliku lubenicu i ponosno je spustio kraj stolice.
Nemignuo sam. Kako i ne bih kad sam tako dobro prošao. Šta bi bilo da je prevozio fasadu, opeku, boce sa plinom ili konje_ Šta bih s njima?

... Sam svoj majstor - je za to vreme gledao u motor...
Naime šef ima tri roba u smeni, što mu omogućuje da do mile volje šikanira floru i faunu oko pumpe...

Znao sam da će jednog dana, kada budu gledali film o tome, sve njihove simpatije biti na mojoj strani...
... Tih dana je bila takva suša, da se čak i Dunavom dizala prašina kada neka lađa prođe malo većom brzinom...

... rerna na točkovima ...
 Biti crna porodična ovca, nipošto ne znači biti ovca u principu...
... Singapur, Hong Kong toliko se muvao po tim varošima, da su mu se i oči već pomalo iskosile...
...Donesi mi cvikere za mesec...
Tražilo me više devojaka, ali to malo pre u odnosu na ustanak šleskih tkača i krstaške ratove ...
Kalednari za koje sam se slikao, više ne vađe ni u najzaostalijim krajevima naše zemlje...

Devoje? Ah da, čuo sam za njih... čak sam ih i video...

Šetao sam gluvoneme lutkolike kozmetičke salone, raspravljao o suštini sa ružnjikavim intelektualkama u debelim puloverima i bio na ivici homoseksulaizma, vodeći na utakmice, promašene tatine sinove, curice koje su nosile muške jakne i tukle tri piva po poluvremenu...

....(prilazi devojka) Iz prakse je poznato da takve siluete uvek imaju neku olakšavajućiu okolnost. Stakleno oko, karijes dvojku, nos kao ključ od ludnice... Ali ne... Ostao je još sam sopran. Znao sam da će sve pokvariti kada zapišti kao čajnik...


Kraći od slobodnog vremena leptira koji žive jedan dan.

 Ali svako je uvek samo na svom mestu.

Ali suza je kraljica. Suza je najjača vodena sila.
I svi su se smejali, a ja sam stajao ukopan, kao mala karirana pečurka.

... ispustio dušu pretrčavajući ulicu u osamdeset i prvoj godini.
... dalji razvoj događaja pokazaće da je most izgrađen preko reke što mu je nekako i priličilo.

- Malo sam zakasnila?
Desetak godina, po mojoj slobodnoj proceni.

Oduvek su me nervirale oštrokonđe koje upadaju u stanove kao sovjetski obaveštajci.

Mislio sam da nije normalan. Bio je nerpijatn, tako reći odbojno uredan.

... preselili smo se u stan koji je ćale dobio u jednoj od onih velikih kutija za cipele koje arhitekte projektuju jednim jedinim lenjirom.

... u komemorativnoj tišini pismeni zadataka, za vreme psihodeličnih monologa našeg razrednog...
... doselio se u dva trosobna stana u našem ulazu i probivši zid između njih, otklonivđi osećaj teskobe koji novogradnja ponekad natura ...

... Popac je imao nekoliko blanko opravdanja, ja kutiju najboljih glista, a Martin je imao loš predosećaj ...(polazak na pecanje i bežaje sa časa)...
... Naš drug je postao žrtva vojne hunte i sutradan se pojavio modro načminkan, kao da je spavao na jastučetu za pečate ...

...čovekolike rubice...
...Moj šef Golub, u životu se plašio, samo dve stvari Svega i Svačega
...zastava - ona crvena sa alatom...
... prokleti bitlis i padavičar ...
... Šef Tom i Boba Jerry ...
... parkirao sam iza njegovog bolida...
Spomenik Neznanom Čamcu

Otac mu je bio lekar i deda mu je bio lekar, a on je za promenu upisao medicinu. To je izgleda nasledno - kao hemoroidi.

... kada je krenuo refren krenulo je kolo. Zov divljine... predvodnik krda...
... konačno je noslia suknju onako kako joj najbolje stoji. Prebačenu preko levog ramena...

Nakačio mi se tog leta, kao vojni referent.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...