Ivo Andric: citati

 - Vi cete sagoreti brzo i beskorisno. I za vas ce ostati samo pepeo.
- Ako! Znace se bar da smo bili vatra. A iza vas ce ostati samo balav trag, kao iza puza.
***

Oci!
Sta je ovo malo ociju u glavi sto nosimo i sto nam pokazuju da potrefimou vratai da ne prenesemo kasiku mimo usta?
A sta su ona dva cuda nebeska?
Tu poredjenja nema

***

Ne znam da li sam spavao, ali zanm da sam sanjao.
***
Ludo je zamerati zivotu sto prolazi, kad znamo da mu je sav smisao u tome.
***
Nesreca je u tome, sto tako cesto, krace ili duze, javno ili tajno, hocemo da bidemo ono sto nismo ili da ne budemo ono sto smo.
Takvim nasim prohtevima i cudima, kojima ne mozes videti cilja ni smisla, mi kvarimo svoj kratki zovot vise nego sto nam ga truju i zagorcavaju ljudi i prilike oko nas.
***
Njih je zivot naucio da se ne boje smrti.
***
Onaj ko je moj prijatelj, taj mi ne postavlja pitanja. Onom kome sam prijatelj, ja i nepitan kazujem ono sto zeli da zna.
***
Velika prava ljubav pokazace svoju punu snagusamo onda ako uspe da od dvoje ljubavnika, slabih ljudi, nacini stvorrenja koja se ne boje ni promena, ni nesreca, ni rastanka, ni bolesti, ni zivota, ni smrti.
***
Cuvaj se nejasnog i varljivog predvecernjeg sata, case i cigarete i coveka koji stoji pored tebe, smeska ti se u lice, i govori malo otezucireci, a pazljivo slusa ono sto ti kazes.
***
Trajno je samo ono sto nije dobilo ni oblik ni ime, sto nikad ne napustabeskrajne i vecne predele nepostojanja.
Ivo Andric

Ako si pazljiv na kraju koliko i na pocetku - sprecices neuspeh.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...